גמלת סיעוד המידע המלא

מהי גמלת סיעוד?

גמלת סיעוד היא זכות המגיעה לכל קשיש על פי תנאים קבועים מראשגמלת הסיעוד לפי הגדרתה על ידי הביטוח הלאומי, נועדה לסייע לקשיש ולבני משפחתו. קצבת הסיעוד נקבעת בהתאם לרמות זכאות (שישה). היא ניתנת מטעם המוסד לביטוח לאומי, והיא נועדה לסייע לקשישים וסיעודיים בביצוע פעולות יומיומיות על ידי מימון שירותיו של מטפל סיעודי צמוד. בנוסף, במסגרת גמלת הסיעוד אפשר לקבל שירותים נוספים, חוץ מטיפול סיעודי, כמו משלוח מוצרי ספיגה, לחצן מצוקה, שירותי כביסה ועוד.

הגמלה ניתנת לאנשים שהגיעו לגיל פרישה, שגרים בבית וזקוקים לעזרתו של אדם אחר בביצוע פעולות היום יום או אנשים הזקוקים להשגחה בבית למען בטיחותם או בטיחות הסובבים אותם. מי זכאי לקבל את הגמלה? כיצד להגיש דרישה לגמלת סיעוד? מה קורה לאחר הגשת הדרישה לגמלת הסיעוד? ועוד נדבר במאמר

מי זכאי לגמלת סיעוד?​

מי שזכאי לגמלת סיעוד על פי חוק סיעוד, הוא מי שעומד ב-5 תנאי הזכאות הבאים:

חוק סיעוד

אילו שירותים ניתן לקבל במסגרת תביעה לגמלת סיעוד?

השירות העיקרי שמוצע הוא, כאמור, מטפל סיעודי המגיע לבית המטופל, כדי לעזור לו במטלות פרקטיות ובתחזוקת הבית ו\או למטרות סיוע רפואי או השגחה. יתר על כן, מוצעים למבוטח שירותים נוספים, כמו אספקת מוצרי ספיגה חד-פעמיים מדי חודש, השתתפות במרכז יום לקשיש, שירותי כביסה, לחצן מצוקה וכו'.

בעת הגשת תביעה לגמלת סיעוד ניתן לבקש את השירותים שאתם מעוניינים בהם, אך בסופו של דבר רק ועדה מקצועית לענייני סיעוד – הכוללת עובדים מטעם ביטוח לאומי, עובדת סוציאלית ואחות רפואית או פיזיותרפיסטית – הם אלו שיקבעו אילו שירותים יינתנו למקבלי הזכאות לגמלה.

מהי גמלת סיעוד בכסף?

לפי תקנות ביטוח לאומי, החל מה-1.11.2018 מקבלי קצבת הסיעוד יכולים לקבל חלק מהקצבה או את כולה בכסף, במקום שירותי הסיעוד. סכום הקצבה ואפשרויות הבחירה משתנות בהתאם לרמת הקצבה. שימו לב כי את גמלת הסיעוד ניתן לקבל בכסף רק אם אתם זכאים לגמלת סיעוד ומעוניינים להעסיק באופן בלעדי מטפל צמוד כמו עובד סיעודי זר, ללא תיווך של חברת סיעוד.

מהי מטרת גמלת הסיעוד?

שירותי סיעוד והגמלה הניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי לא מיועדים לקשישים אשר זקוקים לשירותי משק בית בלבד. מטרת הגמלה היא לסייע לקשיש לבצע את הפעולות השגרתיות בהן הוא מתקשה, מבלי לפגוע באיכות החיים שלו. בעזרת שירותי סיעוד ניתן להשגיח על הקשיש למען שמירה על בטיחותו. מהבחינה הזו מהווה הגמלה והשירותים הנלווים אליה חלק בלתי נפרד מאיכות חייהם של קשישים.

יחד עם זאת, לא כל מטפל סיעודי מודע לאחריות המוטלת עליו ומבצע את הפעולות הנדרשות. על מנת לעזור לקשיש יש צורך בשירותי סיעוד מקצועיים, אמינים ואדיבים המפוקחים על ידי גורמים בעלי הסמכה. אנחנו בעמותת בבית מספקים מסגרת אידיאלית עבור רווחה וסיעוד לגיל הזהב. בואו להתייעץ איתנו לגבי גמלת סיעוד, ולקבל פרטים על שירותים נלווים.

בכל שאלה נשמח לעזור לכם בשביל לספק להורה שלכם את הטיפול הטוב ביותר האפשרי.

אילו מסמכים צריך להגיש עבור ביטוח לאומי לשם בקשה לגמלת סיעוד?

כדי להגיש בקשה לקבלת קצבה לגמלת סיעוד עבור ביטוח לאומי, יש להגיש את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשת קצבת סיעוד של ביטוח לאומי – מדובר בטופס שניתן להוריד מהאתר של ביטוח לאומי, שבו למעשה מגישים את פרטי הבקשה לגמלת הסיעוד. שימו לב, שאם מבקש הבקשה לגמלה מתגורר בבית אבות או במוסד, על הנהלת המקום למלא בטופס זה את סעיף מס' 9.
  • מסמכים רפואיים מעודכנים– לטופס גמלת הסיעוד של ביטוח לאומי יש לצרף מידע רפואי הכולל את תמצית התיק הרפואי, אבחנות, וכן מידע על טיפולים ותרופות שלוקח מבקש הבקשה.
  • אישורי הכנסות – אישורים על ההכנסות של מבקש הבקשה ושל בת זוגתו, עבור שלושה חודשים מתוך ארבעת החודשים האחרונים.
  • ייפוי כוח – אם מגיש הבקשה לגמלת סיעוד של ביטוח לאומי הוא אפוטרופוס של מבקש הבקשה ולא מבקש הבקשה עצמו, יש לצרף גם העתק צו אפוטרופוס.
  • תעודת עיוור – במידה ומגיש הבקשה הוא עיוור, מסמך נוסף שיש לצרף לתביעת הגמלה הוא העתק של תעודת העיוור.

איך להגיש בקשה לביטוח לאומי לגמלת סיעוד?

לאחר שאספתם את המסמכים הדרושים, יש לכם כמה אפשרויות כדי להגיש את טופס התביעה לגמלת הסיעוד של ביטוח לאומי:

  • למלא טופס בקשה מקוון באתר של ביטוח לאומי, או להדפיס את הטופס ולמלאו ידנית. ולשלוח את הטופס יחד עם המסמכים הנוספים אונליין – כלומר, באמצעות אתר האינטרנט של ביטוח לאומי.
  • למלא את הטופס ידנית ולהגיש אותו ואת המסמכים באמצעות שליחתם בדואר, בפקס או בתיבת שירות של סניף הביטוח הלאומי במקום המגורים.
  • להיעזר בחברה כמו עמותת בבית, כדי שתטפל עבורכם בתביעה לגמלת הסיעוד וגם בשביל לוודא שכל הטפסים נמצאים ולארגנן בצורה מסודרת.

מה השלב הבא לאחר הגשת הבקשה לגמלת הסיעוד?

לאחר הגשת הבקשה לגמלת סיעוד, אם תובע הגמלה עונה על תנאי זכאות לקצבת סיעוד של ביטוח לאומי לגמלה, הבקשה תיבדק בהתאם למסמכים השונים שהוגשו, ומעריך בסיעוד מטעם ביטוח לאומי, כמו אחות או פיזיותרפיסטית, יתאמו עימו ביקור בית. זאת במטרה לבדוק את יכולת התפקוד של מבקש גמלת הסיעוד בסביבת מגוריו. לעיתים נדירות יותר ניתן יהיה לקבוע את הזכאות לקבלת גמלת הסיעוד גם ללא בדיקתו של המעריך, אך לא מדובר ברוב המקרים.

שירותי סיעוד וגמלת הסיעוד מגיעים לכם בזכות. לעתים כולנו זקוקים ליעוץ בשביל לממש את זכויותינו המגיעות לנו לאחר שנים רבות של עמל. לכן בכל שאלה ובכל נושא שבו מתעוררת בעיה בנוגע לזכאות או תהליך קבלת הגמלה, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר באמצעות טופס צור קשר באתר. נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

התלבטויות התחבטויות? עמותת בבית תשמח לתת לכם מידע חסר ולעזור לכם בתהליך התביעה על מנת שתקבלו את מלוא בקשתכם. לפרטים נוספים אנא צרו קשר בטלפון 072-3319069 או השאירו פרטים בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.