נגיף הקורונה והאוכלוסיה המבוגרת

כמה עצות שימושיות לגיל הזהב בתקופת הקורונה

אמנם רוב האנשים שחולים בוירוס מגלים תסמינים יחסית קלים אבל הווירוס עלול להיות קטלני אצל אנשים אחרים. נשים בהריון, אנשים עם מחלות כרוניות (למשל מחלות לב, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני) ואנשים מבוגרים, הם האוכלוסיא בסיכון. אכן לפי הנתונים מפורסמים על ידי הרשויות הבריאות בעולם, 80% מהנפגעים הם בני גיל הזהב ו70% מהם היו סובלים בעיות רפואיות שונות

הימנעו ממגע עם אנשים מבוגרים

הוירוס מתפשט דרך הפרשת האף, או דרך ריסוס הרוק כשמשתעלים או מתעטשים, או דרך מגע הדוק עם חולה נגוע, זאות אומרת בתןך משק הבית, על מקום עבודה, או במוסד רפאוי. כדי להימנע מזיהום הקשישים, יש להתחמק ממפגשים קרובים איתם. מסיבה זו מומלץ להגביל ביקורים ולבדוק מה שלומם דרך הטלאפון, בוידיו או במייל. באותה מידה מומלץ מאוד לא לחבק לנשק או להחזיק להם את היד. בנוסף, חייבים להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו"ל או ממגע עם בעלי תסמינים של המחלה או ממגע עם אנשים שקיים חשד שהם חלו בקורונה.

טיפול בקשישים בביתם

הימנעו מלבקר במקומות בהם יש בהם אוכלוסיה בסיכון

על פי הורהות משרד הבריאות, חל איסור להכניס מבקרים במוסדות לקשישים והמתנדבים התבקשו שלא להגיע למועדוני קשישיםצריך להימהע  ככל הניתן להגיע למרפאות ולבתי חולים, למעט במקרים דחופים. ועל האוכלוסיאות בסיכון להימנע מלצאת מהבית כדי לא להסתכן ביציאה למרחב וכמובן להמנע ומאירוח אנשים בביתם

הרבה קשישים דורשים טיפול מיוחד וצריכים מלווה לתפקוד היום יומי. לכן, אם יש צורך מלווה, רצוי להסתפק ממלווה אחד וקבוע. מובן מאילו שאנשים עם סימטומים (חום, שיעול, או קושי בנשימה) אינם רשאים ללוות או לבקר את האוכלוסיה הקשישה.

הקפידו על שתיפת ידיים

לא משנה אם אתם מהאוכלוסיה בסיכון או אנשים בריאים, חשוב מאוד לשתוף ידיים בעטים קרובות עם סבון ומים או לחטא אותם בחומר מתאים על בסיס הלכוהול. במיוחד לפני ואחרי הכנת אוכל, לפני אכילה או אחרי שימוש בשירותים. ההרגל הזה מפחית סיכוני הדבקה, כי המשטחים דוממים (ידיות דלתות, כלי מטבח, טלאפונים וכו) עלולים להיות מזוהמים. בגלל רגישות של הקשישים חשוב להקפיד ולהחמיר על שמירת ההגיינה.

חומרים והנחיות נוספות של משרד הבריאות