גם בבידוד נלחמים בבדידות

בזמן שכל המדינה נמצאת בבידוד וכל הביקורים בבתי אבות ומוסדות לקשישים אסורים לתקופה בלתי מוגבלת בגלל הסיכון להידבקות בקורונה, בני גיל הזהב משלמים מחיר כבד: ריחוק ובדידות ממשפחותהם. לכן יותר מתמיד הקישישם זקוקים לתמיכתכם.

חשוב לשמור ולפעול לפי ההמלצות של משרד הבריאות

האוכלוסיה המבוגרת מורכבת באנשים עם מצבי בריאות רופפים, ולכן המבוגרים עלולים להסתכן יותר מול נגיף הקורונה. כדי להגן עליהם, יש להקפיד על שמירת ההגבלות הממשלתיות כדי למנוע את התפפרצות הנגיף. כלומר: להשאר בבית ולשמור על כללי ההגיינה ( שתיפת ידיים עם סבון ומים לעתים קרובות מאוד, כיסוי הפה והאף בעת שיעול ועיטוש, להתעטש למרפק ולא לכף היד, שימרת מרחק של 2 מטרים לפחות בן אנשים וכו…)
בגלל שקיימים נשאים בריאים של הוירוס, כלומר אנשים שנבקו בנגיף אך לא גילאו תסמינים, כל אחד צריך להחשיב את עצמו כמפיץ פוטנציאלי של הנגיף. לכן חייבים להימנע מכל מגע עם אנשים רגישים.

טיפול בקשישים בביתם

מבט, חיוך, מילה … מחווה מרחוק 

תזהרו מהבדידות החברתית ! אנשים מבוגרים חייבים ביקור, כשהם מתבודדים הם מאבדים תחושת בטחון. לנתק איתם קשרים זה כמו לחתוך את חבל הטבור. אז מה לעשות ? אנחנו חייבים לשמור איתם  על קשר גם ללא מגע פיזי, לשלוח להם מבט, לשלוח להם חיוך ולדבר איתם

הוירוס לא מתפשט דרך הטלפון, אז אם לא דיברתם עם סבא וסבתא כבר זמן רב, אולי הגיע הזמן!